29 Ocak 2020 Çarşamba

Android'de en iyi Dosya Yönetici X-Plore

Selamünaleyküm uzun zamandır bu program hakkında bahsetmek istiyordum. Nasıl başlayacağımı bilemedim doğrusu.






Bu programın hatrı sayılır bir kitlesi var. Çünkü bu programın derleyicisi mükkemmel bir şekilde hem estetiğe hem de işlevselliğe önem veriyor. Bu pogram bu kategoride gelmiş geçmiş en iyisi

Gelmiş geçmiş diyorum çünkü Androidden önce Symbian sistemlerde de en iyisi bu idi. Symbian sistemlerde yine başka alternatifler vardı ama alternatif işte asıl program bu diğerleri cacık

Açıkçası android sistemde bu programdan daha iyi daha optimize bir yazılım çıktıysa haberim olmaz. Çünkü bu program kendi kullanıcısını hiç bir zaman kendisinden soğutmuyor. Tahminim olsa olsa aynı özelliklerde alternatif vardır ama onunda boyutu yüksektir.

Evet bu yazıyı yazarken Play Store'daki bilgilere şöyle bir bakıyorum.

Güncellendi 14 Aralık 2019
Boyut 6,9M
Yükleme sayısı 10.000.000+
Mevcut Sürüm 4.18.12

Program Sadece 7 megabyte.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lonelycatgames.Xplore&hl=tr

Programı ilk kez kullananlar çift panel görünümüne soğuk kalabilirler. 2. Panel kopyalamak ya da taşımak istediğiniz konumu önceden belirlemeniz içindir.



Resimde rar dosyası seçilmiş durumda taşı ya da kopyala dersem. documents klasörüne taşır ya da kopyalar.

Şahsen yıllar önce Android de ilk kez X-Plore programını denediğimde bu görüntüye hemen alışamamıştım. Fakat geliştirici arkadaş yine yapmış yapacağını dokunmatik ekranlar için en işlevsel tasarımı yapmış.


Her Android sistemde dahili bir dosya yönetici vardır. Root dizinine erişmek istiyorsanız harici bir dosya yönetici yüklemeniz gerekiyor. X-Plore bunu tabii ki de destekliyor.




Disk Analizi yapıp hafızada hangi dosyanın ne kadar yer kapladığını göreceli olarak görebiliyoruz. Çok yer kaplayan direk gözümüze çarpıyor.



Mesela burdaki görüntüde videos klasörünün boyutu çok fazla ve direk göze çarpıyor. Acil hafıza ihtiyacım olursa videos klasörünü silerdim.

Bulut sistemlere desteği de var. Kendi uygulamarı kadar olmasa da yararlı bir eklenti oluyorlar. Ayriyeten uygulama kurmanıza gerek kalmayabilir. Mesela onedrive , dropbox vs..





Uygulama Yöneticisi ile uygulamalarınızu apk dosyası olarak yedekleyebilirsiniz. Yine bu işi yapan ayrı bir uygulama kurmanıza gerek kalmayacak.


Kasa özelliği ile dosyalarınızı şifre ile korumaya alabilirsiniz. Hiç denemedim şahsen


Wi-Fi Dosya Paylaşımı özelliğiyle büyük boyutlu dosyalarınızı kablosuz sinyaller üzerinden çok hızlı gönderebilirsiniz.





Özelliği açtığınız da bağlantı linkinizi yazacaktır. Aynı ağda bu bağlantıyı diğer telefon yada bilgisayardan yazarsanız dosya yöneticisi çıkacaktır karşınıza . Burdan dosya gönderme / alma işlemlerinizi yapabilirsiniz.

Aynı ağdan kasıt ---> Aynı Modem'e bağlı 2 cihaz olarak düşünebilirsiniz.
Eğer ortada bir modem yoksa X-Plore'un kurulu olduğu telefonda Kablosuz erişim noktası açın. Mobil veriniz bitmesin diye mobil veriyi kapatın. Diğer cihaz bu kablosuz erişim noktasına bağlansın. Sonra X-Plore'da Wifi dosya paylaşımını açın. Diğer cihazdan devam edin.

X-Plore kurulu olmayan diğer cihazdan bağlanınca karşınıza bu şekilde tarayıcı çıkacaktır.

Ücretsiz versiyonda sadece anadizindeki dosyalarla işlem yapabiliyorsunuz. Bu da bizim için yeterlidir diye düşünüyorum. Bu şekilde 500 mb lık bir dosyayı 6 megabyte / saniye hızla gönderebilirsiniz.

ID3 Düzenleme özelliği için bağış yapmanız gerekiyor.
ID3 Düzenleme özelliği de hepten bravo dedirtiyor. Üstelik birden fazla dosyanın verisini tek seferde değiştirebiliyor. Play Store'da bu özellikte program varmı bilmiyoum. Çünkü bir kere gerekliydi ve X-Plore sayesinde sorun halloldu. Ben genelde ID3 verisini siliyorum. Birden fazla dosyanın verisini tek seferde silmiştim tek tek uğraşmamıştım.







Son olarak X-plore gibi sadece estetiğe değil işleve de önem veren uygulamaları beğeniyorum. Ve bence androidde en iyisi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Yapabilirsiniz